זקיפת שווי שימוש ברכב כהכנסה במלחמת "חרבות ברזל"

נוכח המצב הבטחוני הוחלט ברשות המיסים להקל על עובדים שגוייסו למילואים בצו 8 ועל עובדים שהוצאו לחל"ת ולקבוע כי עובדים אלו, שהחזירו למעסיק את הרכב שהוצמד להם, ייזקף להכנסתם שווי שימוש ברכב באופן יחסי לימים בחודש בהם הרכב היה ברשותם (שווי יחסי). נציין כי שווי יחסי יחושב גם בעת החזרת הרכב לרשותו של העובד.

באשר לעובדים שגויסו למילואים בצו 8, יכול המעסיק לוודא מול העובד או מי מטעמו את החזרת הרכב לרשות המעסיק, לרבות השארתו בשטח.

בשל הנסיבות הביטחוניות המיוחדות, הודעה מהעובד או מי מטעמו באשר להחזרת הרכב/אי העמדת הרכב לרשותו או למי מטעמו בתקופה זו, יכולה להיעשות גם בדיעבד ולכל המאוחר, עד 7 ימי עבודה לאחר סיום תקופת שירות המילואים.

להנחיית רשות המיסים מיום 02.11.23 היכנסו ללינק>>

להנחייה המלאה של רשות המיסים

נשמח לעמוד לרשותכם,
ארז ישראלי, רו"ח
מנהל מחלקת ביקורת,
קבוצת ברניר
מייל: erez@barnir.co.il
נייד: 052-6746528

חוזרים מקצועיים נוספים

חוזרים מקצועיים

מענק עידוד חזרה לעבודה – דיוור משלים

שלום רב, בהמשך לדיוור ששלחנו אליכם בתאריך ה- 11.12.23 בנוגע להסכם בין המוסד לביטוח לאומי ובין ממשלת ישראל בדבר מתן מענק לעידוד המשך תעסוקה לתושבים

חוזרים מקצועיים

ביטוח לאומי למכיני המשכורות

חל"ת רטרואקטיבי ואבטלה במלחמת "חרבות ברזל" ברצוננו לעדכן בנוגע להצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי (הוראת שעה-חרבות ברזל) התשפ"ד-2023, אשר אושרה בוועדת הכספים אתמול בערב (8.11.2023)

חוזרים מקצועיים

משרד הפנים – עדכון חוזר מנכ"ל מיוחד

הנחיות המנהל לשלטון מקומי לתקופת בחירות בעקבות דחיית הבחירות היקפה ומשכה של מלחמת "חרבות ברזל" טרם התבררו, אולם הכנסת אישרה חוק לדחיית הבחירות המקומיות, שתוכננו